fredag 1 februari 2008

Spinnande

I dag har jag varit på mitt livs första spinningpass. Om vi bortser från det faktum att jag överdrev en hel del då jag justerade motståndet (tydligen skulle man bara ändra några millimetrar, jag tog en kvarts varv vid varje ökning), vilket gav blodsmak i munnen, var det lyckat. Jag är ju inte mycket för konditionsträning, och tycker mycket mer om att styrketräna och köra skivstångspass, men behöver ju sånt här med.

Att instruktören inte bara var trevlig utan dessutom tycktes ha två halva franska lantbröd instoppade därbak i sina cykelbyxor avskräckte ju inte heller. My, my vilken söt rumpa!

Nä, nu ska jag dricka lite vin och hitta någon lämplig film att se på. I morgon ska här lyftas skrot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spinning är avskyvärt, men en bra fettförbrännare minst sagt.

Anonym sa...

Faan vad du är duktig! En annan sitter här som en påse hundskit! Nova är sjuk IGEN! Nu är de 3 v! Jag får psykbryt snart!

Anna sa...

Jag hatar spinning. Jag hoppas alltid att tränaren ska göra illa sig, eller att man av någon annan anledning måste avbryta passet.

Mia sa...

Jag har testat spinning en gång. Svettigt, enormt jobbigt, frustrerande, bortdomnade fötter, bortdomnad rumpa. Nej usch! Spinning var inget för mig, även fast jag älskar konditionsträning.