torsdag 28 februari 2008

Nära-Döden-Upplevelse

Korrläsningen är klar för denna gång, såvida inte min man har en "glad" överraskning åt mig innan jag går och lägger mig. *pustar ut*

Jag hade fan en Nära-Döden-Upplevelse en stund. Mycket skrämmande! Läste en artikel skriven av ordföranden i Suzuki Chopper Club Sweden, och det hela var så töntigt att jag för ett ögonblick höll på att dö, på riktigt. Bara klubben i sig är ju en tragedi av rang, men när artikeln dessutom innehåller fraser som "400 glada medlemmar" och "Men som jag redan sagt är det ju kul vi strävar efter att ha!" blir det bara för mycket. Inte minst då jag ser framför mig hur dessa medelålders, småfeta män åker runt på sina tönthojar i samlad trupp och leker att de är unga och coola. Själv blir jag mest beklämd och vill gråta lite.

Skulle kunna skriva ännu mer om dessa fjantar, men lägger i stället in en bild på en skönhet från MKHER. Jag älskar lacken, även om den nog vore ännu vackrare i grönt (och ja, jag gillar grönt).

5 kommentarer:

Dan (gearhead) sa...

En del skulle kalla det för inskränkt...

Mian sa...

Och vissa skulle säga att jag har rätt, och andra att jag är förbannat elak. Kanske stämmer alltihop. :-)

Dan (gearhead) sa...

...jag vill ha en 48:a panna med springer gaffel...sista året med den och första med pannan har jag för mig...men jag har f*n inte råd helt enkelt.

Mian sa...

Det låter betydligt roligare än många andra hojar man ser till vardags... Själv börjar jag nu se framemot Norrtelje Custom Bike Show och MC-Dagrna i Västervik, även om båda egentligen ännu ligger rätt långt i framtiden...

Anonym sa...

För helvete kvinna!!!
Det får ju plats en fotboll med tillhörande spelare mellan motor och ram!!
Du måste ha estetisk dyslexi.