måndag 25 februari 2008

Flygrädsla

Vi ska åka till Paris sista helgen i april. Det ska bli underbart att komma iväg, och jag ser verkligen framemot det. Vad jag däremot inte ser framemot är flygresan. Redan nu är jag orolig! Jag har varit smårädd för att flyga tidigare, och någon gång då Manfred är ute och far oroar jag mig över flygkrascher och sånt. Nu då vi åker allihopa, nu då MINNA ska flyga, nu är jag livrädd! Tänker på Tintin i Tibet, Lost, Alive och andra flygrädsleframkallande saker. Ändå är det rätt långt kvar till resan. Jag fasar...

Och inte är det miljövänligt att flyga heller, så jag har dåligt samvete också.


För övrigt tycker jag att det är trevligt att vara gift, och inte är det någon risk att min man och jag nöter på varandra. Är det inte lämningsvecka så är det provkörningar utomlands, och är det inte sånt så är jag på mitt andra hem, gymmet. Mitt liv som gräsänka, liksom.


Ungens matstrejk orkar jag inte ens gå in på, men snart får jag nervsammanbrott.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad härligt med Paris! Dör ni så gör ni ju i alla fall det tillsammans :-)

Anonym sa...

Upplyftande, visst? Var liksom bara tvungen hehe. PUSS

Mian sa...

Fast seriöst, det är verkligen den tanken jag försöker trösta mig med!

Anonym sa...

Men tänk på oss som åkte till Thailand,hur många gånger har du flygit,än så länge har det gått bra. Man får hoppas at det inte blir ett Dash plan(:

Anonym sa...

Mm stackars er som var i Thailand. Stackars, stackars. Du kanske ska säga åt pappa att ni inte vill åka dit mer ;)

Anonym sa...

Jam en om du är ledsen över att du förstör miljön så säg det till Orexo,pappa ska flyga til Indien,Astralien,Argentina. Nej gud jag vill aldrig åka till Thailand det är så synd om oss

Anonym sa...

Är du galen Kalle?????? Okej, det är hemskt att miljön förstörs, men tåg funkar också! Tar lite tid bara, fast det är kanske inte aktuellt längre... Jag som älskar att flyga, jag njuter ju, speciellt när man landar och startar och sånt roligt! Det är ju nästan som grönan ju, Mia du åker ju faktiskt den jätteläskiga som snurrar åt alla håll ju, twisten eller vad den heter...