måndag 6 september 2010

Virrpanna

Jag vaknade imorse och insåg att jag inte sett min plånbok sedan i torsdags, och att jag sovit med nycklarna i ytterdörren hela natten (själv instängd i sovrummet med öronpropparna i öronen)och att jag dessutom inte sett min plånbok sedan i torsdags.

Illa.

Eftersom jag letat typ överallt, och sedan såg att det varit "aktivitet" på kontot i helgen skyndade jag mig, som en ansvarsfull människa, att spärra alla kort och polisanmäla plånboken som saknad.

Efter jobbet, då vi kommit hem, hittade Minna plötsligt plånboken. Om jag ändå kunde skylla på henne och säga att det var hon so "lekt bort" den, men icke.

Nu får jag skämmas över att vara så förvirrad och dessutom snällt vänta på nya kort. Bra där, mamman.

Och om någon undrar över helgens "aktivitet" på kontot så kan jag ju berätta att den här extremt förvirrade kvinnan minsann köpte lite musik från iTunes i helgen (utan Visakort) och således själv var det aktiva.

Ba-dam-dam bousch!

2 kommentarer:

fru Egeland sa...

Om det är till någon tröst så har jag letat efter min mobil medans jag pratar i den. Lätt förrvirrad är nog alla småbarnsföräldrar!

Mian sa...

Tack! Viss tröst ger det allt!