fredag 17 september 2010

Barnförbjudna drömmar


Hur sjuk kan man egentligen vara? Imorse, då jag satt där i godan ro med morgontidningen och min espresso, slog det mig plötsligt vad jag drömt om i natt. Vilken chock! Vilken galen människa jag måste vara! Hur kan man drömma om att jaga Nalle Puh med hagelbössa?

Japp. Jag. Drömde. Att. Jag. Jagade. Nalle. Puh. Med. Hagelbössa. Det är vrickat. Jag minns dessutom att jag i drömmen sade någon kvasiamerikanskactionhjälteliknande som: -Nu ska du dö, Nalle Puh. Dö.

Vad? Herregud! Var kom det ifrån? Och jag minns att jag var frustrerad över att den lilla gula fånen skuttade runt på alla fyra, med sin stora rumpa i vädret, så snabbt att jag inte hann med att sikta ordentligt.

Förlåt A.A. Milne, förlåt Nalle Puh, förlåt alla världens barn. Jag skulle aldrig skjuta någon. Definitivt inte Nalle Puh, åtminstone inte originalvarianten. DisneyfjantNasse däremot...

2 kommentarer:

eva sa...

Just nu ligger en viss mus illa till för att bli arkubuserad...

eva sa...

Just nu ligger en viss mus illa till för att bli arkubuserad...