torsdag 23 september 2010

Snuskpyssel

Det är så frustrerande så jag finner inte ord! Jag som verkligen försöker att inte kasta mat i onödan ska nu kasta typ trettio kilo på en gång! Vi pratar massor av småkakor jag pysslat med inför kommande kalas, köttbullar till barnen som jag rullat till förbannelse, bröd, grönsaker, bär och så mycket mer. Allt, allt, allt måste jag kasta.

Någon (läs jag) hade nämligen för typ två veckor sedan på något mystiskt sätt råkat dra ut kontakten till frysen i förrådet. Sedan har det legat där, alltihopa, och mojat till sig.

Lukten är inte av denna värld.

4 kommentarer:

http://ankis.blogg.se sa...

åh åh åh va' irriterande..!! :/

Mian sa...

Jaaa! Och vilket resursslöseri! :-(

Johanna S sa...

Oj oj vad trist! Det är bara att ta nya tag och baka, knåda, rulla, safta och sylta... Kanske inte så inspirerande just nu kan jag tänka mig, men så småning om är frysen full igen!
Hejar på dig!!

Johanna sa...

Fii faaaaaan!