söndag 19 september 2010

En viktig dag


Jag har haft en så bra dag! Efter en härlig morgongosstund med barnen och en lagom stökig förmiddag lämnade jag dem till deras pappa, och fortsatte sedan till Friskis. Körde ett spinpass för mig själv, mellanlandade hemma för en dusch, åkte sedan och gjorde min medborgerliga skyldighet. Jag röstade med hjärtat och hjärnan, för min och mina barns framtid, för allas framtid.

Under min synnerligen lyckade svamptur i skogen (jag kröp runt på alla fyra, euforiskt skrattande, och fyllde korgen med trattkantareller och taggsvamp)gratulerade jag mig till att jag valt klokt. Väl hemma fick jag ett kort finbesök iform av familjen Egeland och sedan lyckades jag och Tessan äntligen få till en skön långpromenad.

Middagen bestod av quornfiléer tillsammans med en fantastiskt god kantarellsås.

Ungefär där slutar det roliga.

Sverigedemokraterna i riksdagen? Seriöst! Vad ska vi ha ett populistiskt, människofientligt kvasiparti där för? Hur fan tänker man om man röstar på sånt pack?

Det är en dyster framtid vi går till mötes.

2 kommentarer:

anki sa...

Ja det är så sjukt med SD! Jag blir skraj!

Stellan sa...

Lugna ner er, all politik är populism! I ett land där MP är tredje största parti så förvånas man inte över något.