tisdag 8 januari 2008

Nattvanor

Jag undrar varför den där lilla varelsen som en gång låg i min mage numera gillar att sparka mig i densamma. Undrar varför hon tycker att man ska äta välling på nätterna, klättra runt i sängen, prata och vara varken i största allmänhet. Var är min duktiga dotter som för några veckor sedan sov sött i egen säng natten igenom? Vem är detta lilla nattmonster som kan få mig att gnissla tänder av frustration?

I övrigt tänker jag mest på S. Hennes pappa gick bort i går morse. Det var visserligen väntat, men fortfarande så förbannat sorgligt och onödigt. S är en sådan energikick och glädjespridare att umgås med, och att hon ska behöva uppleva en sådan sorg känns så orättvist.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det bara jag, eller blir det mer och mer reklam i högerspalten?

Mian sa...

Det är nog bara du, om ingen annan gått in och fixat utan min vetskap.

Anonym sa...

Tack min älskling. Och Minna, var snäll mot mamma annars kommer Alma och slickar dig under fötterna...