onsdag 9 januari 2008

Dags att bli galen?

Om Ungen fortsätter på samma sätt några nätter till blir jag banne mig galen på riktigt. Okej, inte Charles Manson-ondskefullt galen, men fnoskigt dårpippiaktigt galen, vilket känns fullt tillräckligt i sammanhanget. Är det meningen att jag ska springa upp gång på gång och ladda om Ungens vällingpavor? Är det meningen att jag ska behöva ligga och sjunga Skrutten-lutten-li femhundra gånger för att hon inte ska skrika? Är det meningen att jag ska behöva ligga och hålla fast henne för att hon inte ska krypa till sänggaveln och resa sig upp? Suck.

Idag fick jag punktering på vagnen. Jättepunktering som inte går att laga. Måste ha kört på någon stor glasbit. Förbannelse! Gick runt på stan med en tung sned vagn och svor. Tog den gamla fyrhjuliga vagnen till nästa promenad, vilket nästan var ännu värre. Tack och lov fick jag nu låna Underbara Tessans quinnyvagn till vi fixat vår!

Träffade på Linn iförmiddags och stod och pratade. En hjälpsam jävla kärring gick förbi, tittade på Doris och sade till mig; "Hon fryser". Ville svara; "Ursäkta, känner ni varandra?", men fann mig tyvärr inte så fort (läs; jag är för feg). Blir så vanvettigt trött på människor som tror att de vet hur min hund fungerar. Okej, om hon darrar för att hon fryser, borde jag då ha täcke på henne eller hålla mig inne även då det är 25 grader varmt? Hon darrar även då om jag står stilla för länge. Kärring! Ät skit och dö, för fasen.

Nä, dags att hoppa in i duschen efter kvällens träningspass.

2 kommentarer:

kian sa...

Tjena Tjejen
Är du med på att lägga ut ungera på blocket.se. Vart tog SOVRUTINERNA vägen?? Och inte nog med att man inte får sova på nätterna, så ska man tas med vetgiriga kärringar på dagarna oxå stackars oss...
HS från en som äntligen har hittat in på din blogg..
Kram Kia

Anonym sa...

Tur för Minna&Mamfred&doris att du inte blir lika galen som Charles Manson,tur