fredag 25 januari 2008

Kaos

Okej, ungen är bättre. Hon håller tätare både uppe och nere nu, vilket jag är tacksam över. Tyvärr vill hon varken äta eller dricka, och jag känner mig lite lätt desperat över det. Förhoppningsvis hinner hon under natten komma på att mat, vatten, välling, gröt osv är sånt man faktiskt ska äta.

Min underbara svägerska kom och avlastade mig en stund i dag så jag fick träna. Och så plockade hon med sig Doris hem, eftersom Minna och jag åker tidigt i morgon bitti.

Vi var på Ica Maxi idag, jag och Minna. Skulle storhandla, hade jag tänkt. Det gick ju så där... Självscannade som vanligt, men fick lämna tillbaka 70% av varorna då det visade sig att föräldrapenningen inte kommit idag... Snopet och så fruktansvärt pinsamt! De trodde verkligen att jag var en fattig stackare, och frågade om jag inte skulle köpa barnmat i stället för bröd och rårörda lingon. Fan, de trodde på riktigt att jag inte hade råd att ge mitt barn mat! Usch, det var riktigt jobbigt. Och jag som tänkt söka extraknäck där. Nä, nu måste jag handla på Coop ett tag framöver, och får väl söka jobba där istället. Typiskt, jag som föredrar Ica!

Nä, nu ska jag se färdigt söta filmen Secretary, som jag äntligen ser om.

Grannen som tittat på vår lägenhet har FORTFARANDE inte bestämt sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äh, inte kommer de ihåg att du hade kontokrångel sist du handlade... Och om de skulle göra det så 1: skulle de inte bry sig, 2:är det väl bättre att fort som attan handla där igen och visa att det var en dålig dag och otur?

Sedan är jag kanske partisk och tycker att det vore roligt om du jobbade där. :)