tisdag 2 mars 2010

Tre år har gått


För tre år sedan låg jag på BB med en sprillans ny bebis i min famn efter en otroligt snabb förlossning. Jag fick krystvärkar hemma och vi sprang över gatan (vi hade nära som tur var)mellan värkarna, till Förlossningen. På tjugofem minuter, helt utan bedövning (tyvärr), var Minna ute.

Jag minns hur overkligt det kändes, och hur gränslöst lycklig jag var där jag låg bredvid min dotter och min make. Sedan dess har ju en hel del hänt. Jag är en make och en hund kortare, ytterligare ett barn rikare och så ofattbart mycket tryggare i mig själv. En sak är sig dock lik och det är den ofattbara, gränslösa kärlek och stolthet jag känner då jag tittar på Minna. Ljuvliga, kloka, roliga, vackra, lilla, stora, tuffa tös!

Varje dag är en gåva.

Grattis på födelsedagen, älskade Minna!

8 kommentarer:

Johanna sa...

Grattis och HURRA för Minnan idag! Och för din känsla! KRAM!

Linda sa...

Grattis till Minna! Och så vackert du beskriver henne. Blir alldeles tårögd. Du verkar vara en underbar människa. Dig vill jag ha som vän ;-)
Och jag känner igen mig så, i det du skriver.

Hoppas hon (ni) får en härlig dag!
*kramas*

AerynSun sa...

Grattis Minnan!

Anonym sa...

Hurra Hurra för Minna.

Tusen kramar från oss alla i Hummelhaga.

Anna sa...

Hurra för (min) lilla gos-Minna! :D

Toril sa...

Grattis grattis!:)

Mian sa...

Tack för alla fina kommentarer till Minnans ära! *glad*

Kram!

Norrdalen sa...

GRATTIS i efterskott till Minna!! ♥