fredag 26 mars 2010

det är inte tjejen i filmen som skrivit brevet

Kära Bullen. Jag har ett problem. Varje gång jag haft trevligt och gjort något roligt måste jag straffa mig själv och göra något tråkigt.

Typ som ikväll, då var jag på pubkväll på Friskis. Det var jättetrevligt. Men så kommer jag hem och liksom bara måste snygga upp, plocka ur diskmaskinen, sortera tvätt, tvätta en ny maskin och hänga tvätten. Fast jag vet att det innebär att jag återigen somnar för sent! Och det trots att jag ska köra tre-fyra timmar spinning imorgon.

Jag vet att det är ett sjukt beteende, men jag kan inte sluta. Trots att jag egentligen vet att världen inte går under om jag inte gör allt detta så kan jag inte låta bli.

Kan det ha att göra med att min pappa, då jag var yngre, alltid ville att jag skulle bära tunga saker och så, dagen efter en fest? Varje gång jag varit på fest var det dagen efter en frysbox som skulle flyttas eller en stubbe som skulle dras upp. Kan det var därför?

Kära Bullen, det här är verkligen jobbigt, alla tycker jag är jättekonstig som gör så här, och jag får ju aldrig sova! Vad ska jag göra?


/31 år och förvirrad

3 kommentarer:

Maria Egeland sa...

Du är rolig Mia, men man ska inte skratta åt folk som har så allvarliga problem som du ;-)
Jag tror att lösningen på problemet är att du måste dricka lite mer på festen så du helt enkelt inte kan klara av att städa, diska eller tvätta förrän åtminstone dagen efter.....
Kram på dig!

Mian sa...

Äh, klart man får skratta. :-)

Igår kunde jag inte släppa loss eftersom jag hade galet många timmar med spinning framför mig idag.

anki sa...

Kära Förvirrade 31-åring!

Jag lider av exakt samma syndrom! Försöker hitta en psykologiskt bakomvarande orsak till detta men har ännu inte lyckats. Din tes om frysboxbärning från barndomen är intressant. Kanske är det så. På något sätt är målet avslappning, lugn och ro, men dit kommer jag aldrig eftersom jag hela tiden "ska bara göra detta först"....Lustigt att läsa detta inlägg då jag just spekulerat över samma sak!

Kramar från

Också förvirrad 31-åring