onsdag 3 mars 2010

Älskade treåring

Jag tror det är minst lika jobbigt för Minna som det är för mig då hon är på så dåligt humör som idag. Det är dock en klen tröst när kretsarna i huvudet på mig brinner av en efter en och jag känner att jag blir galen på henne igen. Suck. Att man kan älska någon så mycket och ändå bli så vansinnigt arg och frustrerad...

Lilla Minnan har betett sig som en bipolär person idag, nästan. Tvära kast, dramatiska vändningar och oerhört starka känslor. Och Vikorven... Jösses, han kan han med! Hans sätt att hantera motgångar innebär att han kastar saker omkring sig, vrålar med "monsterröst" (kan inte beskriva det på annat sätt) och slänger sig på golvet. Imponerande... Det känns ju uppmuntrande att tänka på att de ska bli tonåringar en vacker dag...

Det är i sanning ett mysterium varifrån deras temperament kommer...

2 kommentarer:

Cocamomilollola sa...

Temperamentet måste ju komma från deras far?
Någon annan lösning kan det ju inte finnas. ;-)
Puss!

Mian sa...

Nej, så måste det vara. Du har ju själv träffat honom och vet vilken ohyggligt argsint och temperamentsfull människa han här. Stormig, liksom,

puss!