tisdag 16 mars 2010

Lekdag


Idag förnyade jag mitt årskort på Tom Tits Experiment. Förra året kom kloka Tessan med förslaget att vi skulle lösa årskort där, och sedan tillbringade vi många, många måndagar och fredagar där tillsammans med våra barn. Det var helt perfekt att leka med storbarnen där, medan småbebisarna satt i respektive bärsjal. Tom Tits är verkligen ett av stans guldkorn.


Idag fick Viktor för första gången leka där han också, och det var verkligen en succé. Det var två mycket trötta barn som lät sig transporteras hem efter en lyckad dag. Minna höll på att somna på sin i förmiddags inhandlade ståbräda!

För övrigt är det underbart för en tant som jag att kunna lyssna på P1 medan jag lagar mat. Strax före årsskiftet blev min bärbara dator äntligen bärbar på riktigt då den fick ett mobilt bredband. Men det har sina nackdelar också...jag brände just vid löken då jag fastnade lite för länge vid min mail. Dagens I-landsproblem.

2 kommentarer:

Tessie sa...

Ja, det var tider det :-) föräldrarledigheten!! Men vi ska ta och förnya kortet ändå..

anki sa...

Jag vet,vet! P1 är är mkt bra ibland...och att laga mat till, passar perfa!