tisdag 9 februari 2010

Lång, lång dag

Städar köket, skurar golv, sorterar papper och förbereder inför morgondagen. Minnan och Vikorv hostar och rosslar illa i sovrummet.

Snart är jag färdig och får sova. Eller okej, färdig är jag, men snart är jag klar och får sova. Igår kom jag i säng alldeles för sent som vanligt. Att kliva upp 04:45 är ingen höjdare någonstans, men det gjorde att jag hann med en rejäl morgonpromenad innan det var dags att jobba. Klart värt det.

Att jag provjobbade var tydligen mest för min egen skull, för att se om jag tyckte att jobbet känns som något för mig. De hade redan bestämt sig för att de ville ha mig. Och jag vill ha jobbet. Win-win, liksom. På fredag är det dags igen, och däremellan är det två dagar på Mollys (om nu inte barnens astmabesvär blir sämre).

Nä, dags att göra färdigt så jag får lägga mig! Hur har ni det?

Inga kommentarer: