söndag 7 februari 2010

Hög på endorfiner


Åh, vilken underbar helg! Jag har haft så otroligt roligt! På föreläsningar har jag lärt mig en massa intressanta saker, på workshops har jag fått köra lite teknikträning och fått en massa matnyttiga tips om mitt dumma knä, och jag har fått träna så svetten runnit om mig både igår och idag (japp, trots knät. Det gick bra då jag lyssnade noga på kroppen).

I går körde jag cirkelgym, vilket var stationsträning. Där ingick styrkeövningar för hela kroppen, cardio, smidighet och balans och allt under ett väldigt intensivt tempo. Vansinnigt roligt och väldigt annorlunda form av gruppträning.

På kvällen vankades det middag, show och fest, och sedan dansade vi tills festen var slut. Roligt, roligt, roligt!

I morse var det väckning lite väl tidigt, men efter en härlig hotellfrukost var vi igång igen. En lärorik och inspirerande workshop med Paul Chek, där jag fick en hel del aha-upplevelser. Mycket bra tekniktips gavs.


Efter föreläsning och lunch var det dags för helgens sista evenemang, Spartan Mix. Kändes som träning för Antikens gladiatorer. Avskalat, hårt, funktionell, tufft, jobbigt, enkelt och väldigt roligt! Kettlebells har jag testat förut, men nu fick jag äntligen testa clubbells, Bulgarian trainingbags och junglegym. I över en timme körde vi järnet och gav allt!

Sedan puttade vi lite bil och åkte hem under väldigt roliga former...

Underbart att komma hem och få pussa på barnen efter en sådan fantastisk helg. Fast jag är nog lite trött nu...

4 kommentarer:

Johanna sa...

Jäsiken vad najs det låter:-p! Kul att du fick det att funka med knät! Har vi en blivande cirkelgymledare;)?

Toril sa...

Så skönt att ha en så fin helg med sig i bagaget då veckan börjar..man får liksom en skjuts då...härligt! Hade tänkt träna idag men det går ju inte med min förkylning...SÅ drygt...hoppas bara att den läker ut snabbt!

Anna sa...

Vad kul det låter! Och skönt att du kunde vara med trots knät. Heja!

Mian sa...

Johanna: Snarare kettlebells- eller spartan mix ledare, så småningom kanske. :-D

Toril: Så sant, så sant. Och krya på dig!

Anna: Tack&puss!