onsdag 17 februari 2010

Fan* duktigt!

Inte tusan kom jag i säng så tidigt som jag tänkt igår, och inte tusan kunde jag stänga av hjärnan så snabbt som jag tänkt. Jag är ändå nöjd med att det blev någorlunda tidigt till slut, trots allt. Får fortsätta öva mig på att lägga mig i tid.

Idag har jag varit på jobbsökarturné. Utrustad med ett gäng exemplar av min cv, lite självpepp och sköna skor knallade jag runt och försökte göra reklam för mig. Jag är grym på att ta emot ett "nej" med ett väligt leende och ett tack, efter att ha arbetat som säljare i för länge, länge sedan. De "kanske" jag fick kändes dock så mycket bättre. Imorgon ska jag fortsätta tilll fler ställen och sedan följer jag upp det hela om någon vecka på de ställen jag lämnat min cv.

Känns åtminstone skönt att inte bara sitta och vänta, nog fasen måste det finnas jobb åt mig någonstans! Nog tusan måste det vara möjligt att få luta sig tillbaka och bara njuta av livet ordentligt någon gång och inte bara behöva stånga pannan blodig mot alla problem hela tiden? Visst då?

*fan=fantastiskt

1 kommentar:

Toril sa...

Du får säkert napp snart! Jag håller tummarna:)