lördag 27 februari 2010

Flygfunderingar

Allt annat kan vi ta en annan kväll. Just nu funderar jag bara lite på det där med säkerhetskontroller på flygplatser. Då man lagt allt som räknas som vätskor i en liten plastpåse räknas det som godkänt och man får gå vidare, kliva ombord på planet och låta sig flygas dit man ska. Eh...för att en plastpåse är omöjlig att öppna då man väl är på planet, eller? För att en plastpåse är så oerhört svår att öppna?

Och så är det det där med säkerhetsbältet. Om planet störtar kommer alla loss snabbare utan bälte, och dessutom kan det där bältet knappast skydda så där himla mycket... Men bältet är jätteviktigt och nåde den som öppnar sitt bälte innan planet stannat helt på marken!

2 kommentarer:

AerynSun sa...

Bältet är för turbulensens skull. För att folk inte ska tjonga huvudet i taket om planet åker in i turbulens. Jag har varit med på en flight där jag såg varför det är bra att ha på bältet hela tiden under flygningen... Det var upplysande...

Hoppas begravningen går bra och blir fin. Kramar!!!

Mian sa...

Åh, vilken ångest! Jag hade lätt kissat på mig under en sån flygning (inte för att jag är inkontinent, utan av rädsla *förtydligar*)

Begravningen var fin, och det är skönt att den är över. Kände mig helt urlakad och rödgråten resten av dagen igår.

Kram!