tisdag 23 februari 2010

Äta bör man

Nu ska jag slå in lite öppna dörrar igen: Jag ser på Svt Play, Landet brunsås, och njuter. Känner mig lite äckligt självgod som är noga, noga med att inte köpa mat med en massa tillsatser, inga hel- och mycket få halvfabrikat, Krav-märkt och så ekologiskt jag bara kan hitta.

De få gånger jag nu köper kött, ägg och fisk ser jag till att det alltid är ekologiskt. Det är en kompromiss. Helst skulle jag inte stödja den industrin alls, men så "extrem" orkar jag inte vara med småbarn i hemmet.

Nu ska jag njuta av mina nybakade betongbröd, som så när som på jästen enbart innehåller ekologiska ingredienser.

Mat måste få kosta pengar! Ingen som påstår sig tycka om djur och natur kan med gott samvete köpa dt billigaste köttet som går att hitta! Närproducerat och ekologiskt är det bästa valet, kom ihåg det!

2 kommentarer:

fru Egeland sa...

fan jag får lite dåligt samvete nu, jag älskar kött men okey jag ska försöka köpa mer KRAV och ekologiskt.
Har iallafall slutat helt med sköljmedel!
(Sent på kvällen äter jag närproducerat)

Mian sa...

JÄTTEbra att du slutat med sköljmedel! Allt räknas! Varje steg är ett på vägen. :-)