onsdag 8 oktober 2008

Matematik

i går var jag hos barnmorskan. Det var lite intressant. Jag har nu drygt nio veckor kvar till nedkomst (nedsläpp...?), och har hittills gått upp omkring tolv kilo. Då jag väntade Minna började jag på en lägre utgångsvikt, men hade vid samma tidpunkt gått upp tjugo kilo, och vägde därför fem kilo mer än nu. Om jag ändå, mot förmodan och mot min vilja, skulle gå upp så jag blev lika tung som då Minna föddes skulle jag under dessa veckor "behöva" gå upp 19 kilo ytterligare. Och, med risk för att låta ohyggligt övermodig, jag tror inte det kommer att hända! Känner mig ganska segerviss och tror faktiskt inte alls att det blir så illa denna gång.

Hoppas, hoppas, hoppas bara jag i några veckor till kan träna som nu.

Och ja, jag var verkligen ENORM förra gången. Jag är stor nu, men då var jag GIGANTISK.

2 kommentarer:

Mia sa...

Läser en av mina kompisar bloggar och hon har gått upp 30 kilo nu under sin graviditet. Hon är alldeles i slutet. Sussi heter hon och finns länkad från min blogg. =) Helt galet vad man kan gå upp ju!

Anonym sa...

Ja, jag vet! Själv har jag gatt upp flera kilo under graviditeten... Fast det kanske är som ren sympatiatgärd? :-)