torsdag 16 oktober 2008

Förlösande tankar

Eftersom det nu är drygt åtta veckor kvar till jag blir tvåbarnsmorsa, och det gör ju att tankarna på den stundande förlossningen blir allt fler. Det skulle ju vara roligt att få prova någon typ av bedövning den här gången, till exempel.

Själva förlossningen är jag egentligen inte så nervös för, jag klarade det ju förra gången. Det som känns otäckt är just det praktiska runt om (att hinna in i tid, att Manfred ska kunna vara med, att Minna ska få vara med sin Mummi) , och jo faktiskt, det faktum att vi sedan har ännu en människa i vår familj.

För den som undrar hur det känns att föda barn kan jag bara säga: Det gör skitont. Det gör helt galet ont. Känns som att bajsa ut en stol. Tänk dig själv att försöka pressa ut en vattenmelon ur ett hål motsvarande en näsborre i storlek... Det gör vanvettigt ont, men det är under en begränsad tid, det går över. Och det viktigaste; DET ÄR VÄRT DET. Det är värt varenda sekund, och mer därtill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ähh, att föda barn gör man i en handvändning, det har iaf jag drömt ;-) Och det enda som hände var att man blev lite svettig, och det kan man väl stå ut med.

Anonym sa...

Det är så värt det, även fast man gärna ångrar sig just i stundens hetta och vill vrida tillbaka klockan...*S*
Puss & kram på er.