söndag 5 oktober 2008

Husligt värre

Får nog vara nöjd med helgens aktiviteter, trots en hel del ändrade planer. Nu har vi äntligen fått upp gardiner även i kök och vardagsrum, fått ner tapeterna i Minnas rum, fått upp ännu en taklampa, städat och framförallt bakat. I massor.

Planen var annars att verandataket skulle blivit reparerat, gräset klippt och svamp plockad vid det här laget. Dagens till synes oändliga regnande gjorde att vi fick omstrukturera lite. Så därför fick Minna och Manfred leka med Alvin och Patric medan jag och Tessan bakade (läs boande). Dagen har resulterat i tre laddningar havreflarn, en laddning sirapskakor (ska baka mer i morgon) och två satser hallongrottor (förlåt Tessan, jag menar ollongrottor). Planen är att jag under veckan ska fylla på med kanelbullar och kladdkakor i portionsformar. Och inte en enda kaka har jag smakat på (att jag sedan snudd på åt min vikt i kakdeg är en HELT annan sak), det ni!

Men mest är jag lite deppig just nu. I morgon åker Manfred till Köln och sedan kommer han inte hem förrän nästa söndag. Värdelöst.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska prata med dig varje dag i telefonen :-)

Mian sa...

Jaa, det tycker jag! Det kommer jag behöva1 *putar med underläppen och surar lite, med armarna i kors*

Norrdalen sa...

Tack för din fina kommentar i inlägget om min mormor! Dagarna fram till söndag kommer gå superfort, innan du ens vet ordet av har det gått en vecka! Kram!!

Tessie sa...

Mmmm.. ollongrottor!!! Fast din makes kommentar gav mig lite för mycket konstiga tankar :-) Inte lika gulligt längre...

Anonym sa...

Klart att du måste smaka! Minst en kaka av varje sort! Hur vet du annars att de är goda och ätbara?!

Mian sa...

Norrdalen: nej, jag tror det blir en lång vecka, även om jag ska FÖRSÖKA tänka positivt. ;-)

Terese: Lyssna inte på Snuskfred! Vad vet väl den smitaren? ;-)

Anno: Nu vet jag! :-) De ÄR goda och väldigt ätbara, det måste jag erkänna!