måndag 13 oktober 2008

Ljudeffekter

Frågar man Minna hur pappa låter då han sover gör hon snarkljud. Och nej, jag har faktiskt inte lärt henne det, utan upptäckte det av en slump då vi läste en bok om en gris... Jag härmade hur grisen låter, och Minna utbrast glatt: -Pappa!

Då någon i hennes omgivning, inte jag, för jag gör aldrig sånt, fiser ljudligt säger hon också lika glatt: -Pappa!

Förutom ikväll, då hade den där jäkla lilla Ungen mage att påstå att den som fiser ljudligt är undertecknad! Jag gjorde nämligen pruttljud (med munnen, så klart!) och frågade vem låter så, varpå Minna svarade mamma. Okej, just då var det ju det, men jag har en stark känsla att det inte var så hon menade...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Småbarnsföräldrar, jag säger då det jag ;-) Hon är rolig den där söta ungen. Kram

Anonym sa...

Hehehe... Det är tur att hon har fler ljudeffekter att relatera till mamma och pappa. Hade jag bara varit prutt och snarkljud så hade jag nog varit rätt trist... Nejdå... jag är även motorcykelljud och flygplan eftersom jag reser så mycket...