måndag 20 oktober 2008

Kontrollfreak

Det finns de som tycker att jag har för stort kontrollbehov. Att jag borde slappna av mer och låta andra ta mer ansvar. Up yours, säger jag bara. Då jag försöker delegera så går saker och ting alltid fel. Det är tydligen lag på det. Nu senast var det ett födelsedagskort som skulle postas. Jag gav kortet till Manfred, han lovade posta. Jag sade att han inte fick glömma, att det måste vara framme imorgon, han sade att det var lugnt. Jag sade att det var viktigt, han lovade igen.

Så frågade jag ikväll, eftersom jag har kontrollbehov, om han postat kortet. Guess what? Det hade han INTE. Så nu får en kär vän till mig födelsedagskort dagen efter sin födelsedag, hur kul är det? Hon är dessutom en sådan där underbar människa som alltid uppmärksammar viktiga datum, och som utöver det gärna spontanskickar paket innehållandes bra-att-ha-saker och fina saker hon sytt åt Minna. Och nu får hon inte ens ett sketet födelsedagskort från mig på sin födelsedag! Känns så värdelöst.

Och på tal om kontrollbehov, jag ser inte alls framemot förlossningen nu. Fan, jag är skiträdd, okej? Jag kommer inte hinna få bedövning, och det skrämer mig som fan. Jag vet ju hur ont det gjorde förra gången! Ja, det var värt det, och det kommer jag säkert tycka nu också, men jag är ändå jätterädd. Skit också.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hundar har antagligen väldigt dåligt minne... Förlåt.

Anonym sa...

När jag vill ha nåt gjort 100% då gör jag det själv.

En gång när jag skulle blommografera en tjej jag var ruggigt kär i frågade jag blommhandlarn när jag senast skulle boka mitt blommogram svarade de "klockan 13 samma dag" Jag var där klockan 12 (dagen efter frågan) och döm om mitt vrede när de sa de redan skickat dagens blommogram när jag kom dit. Mina blommor kunde komma fram imorgon sa butiksbiträdet leende. Jag log inte.

Mian sa...

Ååååh, blommogram! Vad du är romantisk och söt, Henning!

Anonym sa...

Var. Det kom aldrig fram och en säkring gick i skallen på mig.

Numer åker jag gör konstiga saker istället. Hänger upp gula band i träd, knyter godisar eller sätter upp hundratals lappar. :)

Anonym sa...

Blommogram! Jag skulle kunna tipsa Hundfred om att det finns Chokladogram, och Mia gillar choklad......

Mian sa...

Redaktörn: det är lite sjukt, kanske, men romantiskt på sitt sätt. :-) Äsch, okej, udda men banne mig romantiskt. Hade varit häftigt att bli uppvaktad av Manfred, men jag var fan lättflirtad. Han behövde inte göra mycket alls för att få mig...

Maria: Jaaaa, jag gillar choklad! Men som sagt, Manfred uppvaktar inte. :-) Och som sagt, jag föll ju ändå. Lättfotad, jag? ;-)

Anonym sa...

Jag tror nog att jag bjöd på pizza den första dagen vi sågs... Och sen, några veckor senare på nyårsafton så bjöd jag på rosa champagne och nyårsfest för två och en hund hemma hos mig... Är det romantiskt?