söndag 12 december 2010

What a wicked world

Mitt inlägg i kväll blir ett helt annat än jag från början tänkt. Jag är nämligen en smula förstummad och väldigt tagen efter att ha sett både på Aktuellt och Dokument inifrån om WikiLeaks. Dokumentären visade bilder som kommer ge mig mardrömmar en lång tid framöver. Hur är det möjligt för en människa att döda (det skulle kunna räcka så, bara det att någon kan döda en annan människa är för mig obegripligt) civila, och dessutom barn bara för skojs skull? Hur kan man göra något sådan och sedan se sig i spegeln? Hur är det möjligt?

Aktuellt tog upp självmordsbombaren och hela grejen känns så otäck. Nu har det krupit så här nära inpå oss, terrordåden. Inte bara att det skrämmer skiten ur mig i största allmänhet, dessutom får nu alla islamofober ytterligare vatten på sina kvarnar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ang självmordsbombaren, jag håller med dig till 100%, men tyvärr det lär bli mer...
Att Sverige ger asyl till människor som kommer direkt från kriget där de har upplevt och sett förskräckliga saker som ett krig medför, betyder att svenska politiker tar emot 100-tal psykisskjuka människor som har tappat allt mänsklighet och värderingar.
TYU