onsdag 8 december 2010

All work and lots of play

Ah, mitt jobb är så cooooolt! Och då menar jag inte bokstavligen, även om det just idag innebar pulsande i djupsnö, i -8 grader, med snölås på benen och efter en stund stelfrusna fingrar. Jag menar att det är coolt eftersom jag får göra så roliga saker! Istället för att behöva sitta och ruttna på kontor har jag idag fått avnjuta en massa vacker natur, fått andas ren frisk luft, gå på en frusen sjö, köra traktor, köra vedklyv och äta god, god restaurangmat, för att bara nämna några saker. Lyckliga jag som har sådan tur! 

3 kommentarer:

Elva sa...

Vad är det du jobbar med Mia?

Johanna sa...

Gud vad härligt det låter:)! Förresten så är det här lila verkligen din färg! Tack för den medskickade kramen, men du kunde ha sagt att han skulle leverera den efter duschen;)!

Mian sa...

Elva: Jag jobbar på Bommersvik (se www.bommersvik.se). Där är jag en del receptionist (inte så coolt, men väldigt preppy) och en del fastighetsskötare (där det ingår en hel del utearbete, tack och lov, eftersom jag inte är så förtjust i att vara inomhus).

Johanna: Jaaa, det är härligt. Mitt jobb gör mig glad. :-) Tack, kul att du gillar nya färgerna! Ha, ha, en dyngsvettig karl är ju ganska mysigt!