måndag 13 december 2010

Saker hon säger

Det var egentligen en kort nattning igår, men innan Minnan kom till ro pratade hon febrilt:

-Vad fin du är!
-Åh, jag tycker så mycket om dig!
-Varför blev du inte brandman eller polis?
-Vad Viktor är hostig. Stackars honom. Vi får se om han är det imorgon också.
-Alla som känner mig tycker att du är jättefin.
-Mamma, hur bygger man bebisar?
-Har vi den boken?
-Hämtar du mig på förskolan imorgon?
-Ska vi läsa boken efter maten?
-Tänk att Viktor sover med traktorn.
-Jag är faktiskt jättetörstig.
-Det var gott, tack.
-Blundar du också, mamma?
-Håll min hand.
Zzzzz

Och det på en nattning som tog tio minuter...

2 kommentarer:

Linda sa...

Oj oj, en liten pratkvarn! *fniss*
Låter som min 4-åriga tjej. Ska klämma in såå många ord, på såå kort tid :-p

Fru Egeland sa...

Undrar vem hon "brås" på ;.)