torsdag 23 december 2010

Finaste komplimangen

FinJohannan ringde och gav mig den bästa och finaste komplimangen ever. Den ska jag plocka fram och tänka extra på de gånger då tillvaron känns tung. Blev så själaglad och rörd så orden inte räcker till.

Annars är banne mig läget under oanligt god kontroll här. Julefriden närmar sig, tror jag. Den ekologiska julskinkan är kokt och ska griljeras ikväll, på verandan har jag julgodis i drivor, köttbullarna (på ekologisk färs så klart) gjorde jag för en vecka sedan och tja, allt annat är också färdigt. HA! Trodde ni verkligen att jag är så välorganiserad och flitig att allt är färdigt? Nej, nej...nu ska jag bege mig ner på stan och köpa julklappar tillsammans med alla andra dumskallar som också är ute i sista sekund. Som tur är både luktar jag illa av gårdagens vitlöksbombning och hostar lungorna ur mig typ hela tiden, så jag räknar kallt med att slippa köa...

Inga kommentarer: