onsdag 22 december 2010

Förlåt, medmänniskor, för att jag stinker

Jag fick ett tips på hur man effektivt tar kål på en förkylning och testade det.  I "receptet" skulle man blanda samman följande ingredienser, men jag gjorde en annorlunda variant. Ingredienserna:
  • saften från 1 grapefrukt
  • saften från 2 apelsiner
  • saften från 1 citron
  • en msk honung (som jag glömde ha i, inser jag nu, typiskt!)
  • så mycket pressad vitlök som magen pallar med
Jag blandade det drickbara för sig, finhackade tre vitlöksklyftor (eftersom två meterhöga medborgare lekt bort mig vitlökspress) och bladade dem med lite olivolja. Två Rennie före gjorde tricket.

Väl på affären, där jag skulle kompletteringshandla (eftersom jag är smått dement och alltid glömmer inköpslistan hemma) noterar jag hur folk går omvägar runt mig. Efter att en man hostat till, sagt "Oj", vänt sig om och tittat på mig, sagt "Jaha" och sedan gått och ställt sig några meter bort insåg jag att jag verkligen luktade riktigt illa. Nu återstår att se om jag blir frisk... I så fall är det sååå värt det!

Imorgon tar jag en ny kur, bara så ni vet, kära familj... Men välkomna hit, för all del!

Inga kommentarer: