lördag 19 september 2009

Livets små guldkorn

Eftersom jag är rädd att ni ska tycka att jag är en sabla gnällspik tänkte jag bara tala om vad jag just nu gläds åt:

Att golven är nytorkade igen
Att Viktor inte vaknar av att Minna storgråter efter att ha vaknat av att ha hostat så hon kräkts ner hela sin säng
Att jag har ett badkar
Att jag trots fyra timmars sömn föregående natt ändå promenerat, letat svamp, klippt gräset, rensat ogräs, lagat och ätit en god middag (svampsås) ihop med barnen, gjort fint i köket, rastat Doris, snabbduschat (hann inte med mer eftersom Minna sen grät-se ovan)
Att jag inte har feber även om jag har hemskt ont i halsen
Att jag har bunkrat upp ett lager med astmamediciner till både mig och barnen
Att jag snart kan gå och lägga mig (måste bara hänga tvätten först)

Se där! En hel massa saker som jag gläds åt! Och ni som tyckte jag var gnällig och negativ!

3 kommentarer:

bluegreengrey77 sa...

Härligt, rätta takter! Men du känns som en superkvinna vet du det! Jag skulle inte ens orka med hälften av din vardag... plötsligt känner jag mig nästan lite lat ;)

mammagumman sa...

Jag tänker ofta på dig. Fantastiskt att få läsa om hur du kämpar. Du är en kämpe du. Kramar Anna

Mian sa...

Superkvinna, kämpe, skvatt galen...Kärt barn har många namn! ;-) Fast tack, era ord värmer!