söndag 20 september 2009

Livets små guldkorn del2

Jag fortsätter vara positiv, jag! Idag kan jag till exempel glädjas åt följande:

Att jag upptäckte vattenläckan och den dåligt isolerade sladden i badrummet i tid i går kväll och slapp stå somett fån och fundera varför huset plötsligt blev kolmörkt

Att jag var noga med att hålla i plasten på den dåligt isolerade, blöta kontakten då jag plockade upp den från golvet

Att jag, då det blivit kortslutning, fick hjälp av min nästan-exmake via telefon

Att jag har ficklampa på mobilen och kunde se proppskåpet

Att jag idag sprungit i tvättstugan, röjt i förrådet, sorterat kläder, plockat ihop kläder som ska till insamling, promenerat, snyggat upp och plockat undan i huset, nattat barn som typ aldrig ville somna och till slut, för fem minuter sedan, fått äta middag

Att jag gjort min röst hörd, utnyttjat min rösträtt, för att aktivt förhindra att avskum som SD får en massa mandat i kyrkovalet. Dessutom såg jag till att rösta på ett parti som är för samkönade vigslar. Heja mig!

Att jag visserligen är dyngförkyld och känner mig halvdöd, men trots det varit effektiv

3 kommentarer:

Camilla sa...

Undrar om det är hon Mia som egentligen är Duracellkaninen? ;-)
Puss!

bluegreengrey77 sa...

För mig finns det två lägen när jag är och trampar djupt i nåt' träsk. Fullt ös medvetslös eller bara medvetslös.... Fullt ös är bäst tycker jag, åtminstone just då! och det är ju bara det som räknas ellerhur!
Heja Mia, stoppar i två batterier till ;P
/C

Tora sa...

Ja, heja dig!