torsdag 10 september 2009

Gud är man

Jodå, Gud är en man. Han vilade ju på den sjunde dagen! Inte tusan hade det hänt om Gud var kvinna. Nej, då hade Hon hittat ytterligare saker att göra, för så funkar vi.

Själv har jag haft "vilodag" idag, vilket innebär att jag inte tränat. Istället har jag gått typ 14 km, varit på BVC, hängt i lekparken, städat, tvättat och hängt tvätt, fixat bilförsäkring, lagat och ätit mat, utfodrat barnen, klippt gräsmattan med Viktor i sele på ryggen, lekt med barnen och nattat dem, sorterat kläder, klippt och färgat mitt hår (som singelmamma gäller det ju att spara pengar, så CHECK! Jag har sparat 900 spänn ikväll!) och nu ska jag besvara mail, plocka undan det sista, packa inför helgen och sedan kissa Doris.

Det är svårt att vara deprimerad då man får en blöt slabbig puss av en dreglig, knubbig bebis som luktar lite fisk från lunchen, och en tvåochetthalvtåring lägger armarna om ens hals, kramar hårt, gnuggar sin näsa mot ens och säger att hon älskar en. Då blir man till och med riktigt lycklig, mitt i all kletig sörja. Lyckost mig som har så ljuvliga barn!

3 kommentarer:

AerynSun sa...

Sjunde dagen,girl. *stirrar prästerligt*


Men du vet väl att Jesus var kvinna: Till och med efter att han hade dött var han tvungen att gå upp för att det fanns saker som behövde göras...

Blogginnehavaren sa...

Jamen, jösses då! Åttonde dagen? Hur tänkte jag där? Måste bero på sömnbrist, hjärncellerna dör som flugor. Ska ändra!

mammagumman sa...

Härligt att höra. Hoppas din helg blir bra! Kram Anna