fredag 27 februari 2009

Scheisse kallas det

Vi har två vagnar. En som båda barnen kan åka i, och en som ett barn kan åka i. Båda används flitigt. Vilken beror på hur många barn som är hemma. Fredag till måndag används mest den förstnämda (alla antecknar flitigt...). Det sket sig idag eftersom vi hade jättejättepunka på ett av tre däck. Tog Viktor i bärsjalen och stuvade ner Minna i den andra vagnen.

Efter lite mer än en timmes promenerande noterade jag att min handled värkte. Jag tyckte vagnen gick lite väl trögt. Jodå, punka på ett av tre hjul där med. Extra roligt blev det eftersom vi då hade tre kilometer hem, ungefär.

Blev inga fler promenader med barnen idag efter det. Jag är så leds på glasbitar på marken i kombination med luftdäck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Vi sket i luftdäcken och bytte. Rekommenderas! ...om det funkar på vagnen...

Anonym sa...

Inte bara glasbitar! Det "sprängda" gruset är tusen ggr värre... Det e typ det som gör dom flesta punkteringarna... Sa dom på cykelaffären när ja va där å laga mitt punkterade hjul!...