tisdag 17 februari 2009

Mysteriet är löst

Jag har irriterat mig så mycket på att min stegräknare och jag tycks ha olika uppfattningar om hur långt man kommer på en timme i normal promenadtakt. Den tycker 3 km, och jag har undrat hur i h*e jag kan gå så långsamt. Idag mätte jag upp promenaden jag gick efter dagens styrketräningspass, och landade då på 8,9 km. Lite skillnad jämfört med förra gången jag gick samma runda, då min stegräknare ansåg att jag gått knappt 4 km!

Så nu fimpar vi den felräknande tingesten, och går efter tid i stället. Så slipper jag bli så förbaskat besatt också.

Och dagens motion blev; en timmes styrketräning av överkropp och 11,5 km promenad. Det är jag nöjd med. Och jag är också nöjd med att ha gått ner nästan fem kg på fyra veckor. En hel del kvar, men jag är på väg åt rätt håll.

Yei me!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Och här sitter en annan och trycker i sig kokostoppar! ;-)

Heja Mia, tänk om man hade din geist.

Anonym sa...

Vart sätter du stegräknaren?

Jag sätter min på strumpkanten, ger mer exakt resultat..

Anonym sa...

Bravo!
Själv söp jag bort min stegräknare i fredags och känner mig ganska handikappad... För övrigt har jag fuskat så in i bängen med träningen... Men ligger ändå på -2 kilo! Jippi!
Kram!

Anonym sa...

Ååååå! 27 ska det ju vara!

Mian sa...

Caroline: sätter den också på strumpan, men den jag har är två år gammal och de har väl en begränsad livslängd. Måste komma in skit i systemet så själva kulan som rör sig varje steg man tar inte reagerar som den ska (och det har jag inte varit smart nog att komma på själv, även om det låter så nu).

Helena: Du är GRYM! Förhoppningsvis kan jag stoltsera med liknande resultat snart. :-)

Camilla: fasen, vad gott! :-)

Mian sa...

Och förresten, jag är kass på matte. Det var 13 km igår.

Anonym sa...

Jag hittade en hemsida där man kunde markera på en karta vart man gick, så räknade den ut hur långt det blev. Tror det var iforms hemsida.

Anonym sa...

jag fattar nu att det var precis den sidan du hade länkat till...

Mian sa...

:-)