fredag 6 februari 2009

Fredagspizza

Eftersom så många tipsar om mat, och typ alla verkar äta pizza hela tiden vill ju inte jag vara sämre... Jag vill dock inte stoppa i mig en fettdrypande, kolhydratproppad pizza med en massa ofräscha ingredienser, utan föredrar att göra en egen pizza. På mitt eget sätt.


Denna pizza består av dinkelmjöl (siktat och fullkorns), Bake Pro (matlagningsprotein), olivolja, salt och vatten i botten. Fyllningen består av tomatpuré, röd pesto, riven ost, lufttorkad skinka, svarta oliver med kärnor, mozzarella, soltorkade tomater och färska plommontomater, schalottenlök, basilika och ruccola. Mycket gott, och väldigt nyttigt för att vara pizza.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg ruskigt gott ut. Har aldrig provat göra egen pizza, men måste nog testa...

Anna sa...

Den var supergod!

Anonym sa...

Ser väldigt god ut, kanske något att prova. Jag äter ju LCHF kost!

Anonym sa...

Har just ätit en enormt god gratinerad lax, men jösses nu blev jag hungrig igen...

Mian sa...

Mia: Testa! :-)
Anna: tack:-) Bra att du gillade den.
Maria: Ja, det kan nog passa din kost alldeles utmärkt med en sån pizza. Och fasen, jag är imponerad av dig, du var så fin på mässan! Hur mycket mer ska du bli av med? Du kommer få köpa korsetter i mindre storlek sen. :-)
Anno: Din mat låter alltid grym. är glad att jag lyckades fresta något! ;-)