söndag 2 september 2007

Sex månader

Nu är ungen ett halvår. Helt otroligt. Jodå, jag känner mig som världens klyschigaste som konstaterar att tiden flugit iväg. Då jag ser på bilderna från hennes första dygn minns jag fortfarande hur overkligt det kändes, hur enormt det var att hålla i sin dotter. Lilla, lilla älskade unge.

Igår var vi hos Putte och Katja en sväng. Träffade deras nya familjemedlemmar, Devil och Diva. Underbart söta schäfervalpar. Doris satte bebisarna på plats då de blev för jobbiga för hennes smak. På kvällen var vi ute hos Frank, Kia och Philip. Jag har fortfarande känslan att vi egentligen bjöd in oss själva, men de var som vanligt gästvänliga och alldeles, alldeles underbara. Älskade fantastiska vänner. Önskar vi kunde bo någonstans därute på landet också. Tror inte jag skulle få lappsjuka, men helt säker är jag inte. Det skulle i varje fall ta lång tid innan jag fick det.

Blev inget babysim idag. Bassängen höll fel temperatur, så badandet ställdes in. Däremot blir det mammasim i morgon bitti, jag hittade mitt badkort som jag trodde var borta. Hurra!

Måste tyvärr censurera mig en hel del här. Kan inte berätta det största som hänt idag. Det enda jag kan konstatera är att, även om jag inte hyser några större förhoppningar om att det blir så, jag hoppas att en människa i vår närhet hädanefter tänker sig lite mer för, och inte klampar på som en elefant i en porslinsaffär. Det visar sig.


Jag har världens bäste man, även om han hostar och låter förbannat illa just nu. Älskar min familj.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är Manfred sjuk ÄN? Inte bra. Jag har stel nacken och snorar lite. En släng av feber slog över mig i morse.
Jag provade lägga på en het vetekudde på nacken och det blev bättre. Snart gjort var att sy en hel jävla VETEOVERALL som jag nu lufsar runt i och ser ut som polisens bombröjarkillar.

/H

Mian sa...

Hi, hi, vilken underbar syn! En veteoverall vill jag också ha! :-)

Jodå, det är nu du kommer upptäcka att Manfred kan låta som han är dörende vilken sekund som helst... Den hostan är inte att leka med, och håller alltid i sig i ett par veckor. Behöver jag nämna att han sover i gästrummet ett tag till?

Anonym sa...

Mia hade en vetekudde och en riskudde förut... jag värmde på dem i micron tills en fet veterök och risdimma lade sig över lägenheten. Det funkade inte så bra och var inte särskilt populärt heller. :-/

Anonym sa...

För tre månader sedan påbörjade jag en sex månader lång provanställning som nu är slut. Det är inget fel på min matematik, och förhoppningsvis inte din makes omdöme heller. :)