måndag 17 september 2007

Badhusgolv



Jo, vi var ju på babysimmet igår. Denna gång hade jag tack och lov mina badtofflor med mig, till skillnad från vid fredagens babysim. Alltså, finns det något äckligare än badhusgolv? Ryser fan vid tanken på eländet. Där springer folk med sina nakna, uppluckrade fötter, där ligger hår och hudavlagringar. *kräks lite i munnen* I fredags var jag kallsvettig, illamående och rös konstant. Jag kan inte begripa hur någon klarar att gå barfota på detta vidriga golv. Varje gång då jag
går och simmar på egen hand (typiskt vuxensim) brottas jag med alla äckelkänslor. Måste verkligen koncentrera mig på de positiva aspekterna med att simma, så inte paniken över hur äckligt det är tar överhand. En typisk oäcklig sak är annars min dotter. Fasen, vilken underbar unge jag har! Kolla bara.




Fan, det känns verkligen konstigt att se Minna vara glad först, bli nedtryckt i vattnet av mig och sedan vara lite upprörd. Känner mig som en hemsk mamma. Dagens sista dyk kom inte med på film, men då var hon inte alls lika arg efteråt. Det berodde på att jag då lät henne behålla leksaksfisken (som jag konsekvent kallade för båt, av någon outgrundlig anledning) även under vattnet.

2 kommentarer:

Fula tanten sa...

Åh, härliga lilla badbebis!

Anna sa...

Så söt!
Jag har tittat på filmen säkert 10 gånger vid det här laget.
Vill bara pussa på hennes söta mage.