tisdag 25 september 2007

Sjuka tyskar

Tyskar är ett märkligt folkslag. Jag borde veta, jag är ju gift med en!






Tyska hygienprodukter. Tandkräm, sägs det. Hur den smakar vågar jag inte ens tänka på.

Min svärmor gullandes med Minna i våras: "Kuk, kuk, kuk, kuk, kuk, ku..."

Min man åt lunch med sin mor och syster då jag och Minna var i Finland.
Manfred: "Kan jag få saltet?"
Svärmor: "Det finns i den lilla kuken"
Okej, kuken betyder kyckling på tyska, och hon har ett saltkar i form av en kyckling. Varför hon sade kuk till Minna vet jag däremot inte, och ovanstående hygienprodukter...ska det i så fall vara tandkräm med kycklingsmak??

Som sagt, ett märkligt folkslag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hellre tyskar än ryssar. Dena vecka har för mig gått i rysshatets tecken. Mest för att visa på mitt finska påbrå.

Anonym sa...

Hej älskling. Sitter på hotellrummet Holiday Inn Montparnasse i Paris nu. Det tog ett tag att komma hit. Jag bor på tredje våningen och Henning på femte... Vi ska ut och leta upp något matställe nu innan det blir dags att sätta sig ner och planera morgondagens jobb på Paris Expo. Pussa vår dotter och Doris.
Puss.

Anonym sa...

Hej älskling. Sitter på hotellrummet Holiday Inn Montparnasse i Paris nu. Det tog ett tag att komma hit. Jag bor på tredje våningen och Henning på femte... Vi ska ut och leta upp något matställe nu innan det blir dags att sätta sig ner och planera morgondagens jobb på Paris Expo. Pussa vår dotter och Doris.
Puss.

Anonym sa...

Mia DU är 1/8 tysk!

Anonym sa...

Hu för ryssar, hu för fransmän. Om en vecka är jag i Tyskland. Herre min je vad jag skall frossa i surkål! :)

Anonym sa...

tyskarna har lite roliga saker men de e as schysta :D

Anonym sa...

Så sant anna hatar rysar av alla slag 1 vi har en rys som är helt dum i huvedet .... Mia tänkte ge honom grymmt ont i benet på rasten,, villken idiot