söndag 16 september 2007

MTV

Jag såg på MTV så mycket jag bara kunde och fick då jag växte upp. På den tiden var programmen klart uppdelade i olika musikgenrer, förutom listprogrammen då. Ray Cokes, Rebecka de Ruvo, Paul King, Vanessa Warwick, Maiken Wexø och Kristane Bakker var några av de VJ´s man kunde se. Mitt favoritprogram var Headbangers Ball. Jag bandade gärna programmen, för att sedan kunna se dem om och om igen. Och jag såg dem mååånga gånger.

På den tiden visade de faktiskt musik på Music Television. Idag är det ytterst sällan man kan se en musikvideo på den kanalen. Det är program som Pimp My Ride, Punk´d, South Park, Room Raiders och My Super Sweet 16. Jag må vara en gnällig tant, men med tanke på kanalens namn saknar jag banne mig musiken.

Idag, på babysimmet, har Minna dykt för första gångerna i sitt liv. Det gick jättebra. Hon blev lite arg bara, vilket berodde på att jag knyckt hennes leksak. Kändes däremot lite märkligt att trycka ner sitt barn under vattnet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Kristane Bakker! Henne ville jag hångla med!

Dan (gearhead) sa...

vem har inte glott på hb...det är lite fränt att de fortfarande sänder i mono...mtv alltså, jag tror det iaf, de gjorde det förut....en musikkanal i mono.

Mian sa...

Henning; jag försökte hitta en bild på henne för din skull nyss, men lyckades inte.

dan (gearhead); Vilken var din favoritprogramledare för HB? Minns inte vem som var före Vanessa Warwick, men jag minns att jag blev besviken då de bytte till henne. Hon kändes så överstylad, tyckte jag.

Dan (gearhead) sa...

ett tråkigt och lite avslöjande svar: jag kommer inte ihåg :) hade inte mtv hemma, så det HB som sågs var sommartid hos kusiner i finland, av alla ställen...

Mian sa...

ALLT är trevligare att göra i Finland, så det är något du bör vara stolt över, ju!