söndag 19 augusti 2007

Mälaren Runt

Idag var Mälaren Runt. Vi skulle ha picknick längs med vägen tillsammans med Henning. Nu fick Henning tyvärr andra saker för sig, vilket gör att jag starkt överväger att skicka hans andel av matsäcken med Manfred på måndag (för att ge til H, alltså). Vi skulle ha fått sällskap av Putte också (se bild i tidigare inlägg, förra årets Guldbåge-vinnare), men han fick problem med sin hoj och fick stå över. Hur som helst blev det ganska trevligt ändå. Thomas Lofterud, Henrik (vet faktiskt inte hans efternamn) på Classic Bike, konstnären John Eyre och Minnas gudfar Frank var några som förgyllde vår dag med sitt sällskap. Att vi sedan missade Stellan (som ju kammade hem Vinnarringen i VM i Sturgis) var desto surare. Det var dock rätt kallt att ha picknick idag.


Minna höll sig på gott humör. Hon skrattade och tjöt av glädje åt de choppers, ratbikes och bobbers som dundrade förbi. Ungen har ju smak. (bilden ovan är dock från Västervik, tagen av Dok Tor Boots)

Annars satt jag och filosoferade lite under dagen. Resultatet? Saker man ALDRIG hör nedanstående personer säga:

Jag: "Nä, jag är inte så noga med städning. Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete." "Lite skit rensar magen, inte behöver man tvätta händerna så ofta"

Manfred: "Nej, nu orkar jag inte höra om en enda motorcykel till! Jag är så trött på allt vad hojar heter! Jobb är jobb och frtidi är fritid" "Jag är inte så förtjust i choklad och/eller glass"

Mamma: "Usch, jag gillar verkligen inte barn", "Får jag bomma en cigg?"

Svärmor: "Jag kan inget om sånt.", "Jag vet inte"

Pappa: "Har du sett den senaste dokusåpan?", "Höj skatterna för höginkomsttagare"

Farmor: "Åh, jag har en underbar svärdotter", "Maria, du är ett fantastiskt barnbarn!", "Vi glömmer, förlåter och går vidare"

Svägerska Susi: "Var är mitt läppstift?", "Titta vilken fin rosa klänning jag köpt"

Syster Anna: "Jag ska bli städerska när jag blir stor", "Det är så tråkigt att träna"

Svärfar: "Egentligen kan man ju förstå Hitler", "Vi ska gå till kyrkan på söndag"

Frank: "Jag ska banne mig bygga mig en old school chopper"

Hmm...detta skulle jag kunna fortsätta med länge, men nu ska jag slå in paket. I morgon blir Manred ÄNNU äldre...

2 kommentarer:

Anna sa...

Hm, bör jag bli förnärmad eller var bara städerska ett exempel på jobb så som ICA-kassörska eller busschafför?

Mian sa...

Det var bara ett exempel, så klart! Vad jag menade var att du alltid har siktat just så högt som du bör göra. Det är ju en bra sak!