onsdag 22 augusti 2007

Dålig koll?

Dagens Tjuvlyssnat.se
Det där är vad jag kallar naturgodis!
Trönninge, Halmstad

En flicka ~5 kommer fram med en halv skogssnigel.
Flickan: Mamma, jag hittade lakrits i skogen.


Och nu till allvaret. Det slog mig att jag inte skrivit om det faktum att Stellan Egeland kammade hem ringen i Sturgis. Han är alltså världens bästa hojbyggare. Förvånande? Knappast. Inte om man sett hans fantastiska verk. Vad som DÄREMOT fick mig att höja rejält på ögonbrynet och ifrågasätta MCM´s trovärdighet var att en av männen i deras stånd i lördags, på MCM´s Mälaren Runt, på allvar frågade OSS hur det gått för Stellan! Jag trodde att en tidning med den inriktningen verkligen såg till att hålla sig ajour med vad som händer. Kan inte säga annat än att jag är förvånad, och faktiskt en aning besviken.


Denna bild har jag helt fräckt knyckt från Stellans hemsida. Länken hittar du i höger kolumn. Företaget heter SE Service.

Ikväll har Minna kräkts ner mig, sig själv och sängen. Det var intressant, varmt, blött och ganska illaluktande. Eftersom hon hade lite feber fick hon en alvedon supp. Hoppas det bara var något ytterst tillfälligt.

På lördag har vi dop. Äntligen ska ungen få sitt namn.

Denna vecka känns faktiskt lite intensiv, och nästa blir inte bättre den. Måste då till Uppsala och rensa ur bråte ur min gamla lägenhet, min sista singelbostad, som jag nu gjort mig av med.

Inga kommentarer: