torsdag 26 november 2009

Mellan en klippa och ett hårt ställe


X får hyra sin nya lägenhet i andra hand så länge. Vi får inte göra överlåtelse av kontraktet på den här bostaden så länge vi har betänketid på skilsmässan. Betänketiden är obligatorisk då man är gifta och har barn. Så länge jag inte står på kontraktet på den här bostaden kan jag inte ansöka om bostadsbidrag. Har jag inget bostadsbidrag kan jag inte betala hyran. Nu har jag väldigt ont i magen. Hur löser jag det här? Fyra månaders betänketid kvar. Det blir många obetalda hyror det. Det är liksom inte bara att skiljas, det är mycket annat som försvårar ännu mer, som om allt inte var jobbigt ändå.

2 kommentarer:

Linda sa...

Men kan inte du hyra av exet i andra hand då? Jag menar, dom måste ju fatta att ett boende är ni i behov av?
Så mkt regler och så mkt kryphål.
Men på ngt sätt ska det väl gå? Det är ju liksom du som bor där.

Mian sa...

Jo, men det är inte problemet. Problemet är FK´s regler som gör att jag inte får bostadsbidrag. Måste kunna betala för mig också.