söndag 2 december 2012

Utsliten människa

Jobbhelg med långa pass och driftjour på det. Hur går det att spexa till det ytterligare, måntro? Jo, släng in magsjuka barn som kräks hela natten, så blir det ännu piffigare. Nå, nu är mitt badrum renskurat och förhoppningsvis slipper den stackars lilla Minnan spy mer.




Jag gläds åt att jag var klok nog att adventspynta redan i torsdags, mina principer till trots, eftersom jag misstänkte att jag inte skulle orka/hinna idag. Utmärkt, eftersom jag nu varit vaken sedan halv tre i natt och ska jobba till i eftermiddag.

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Anonym sa...

Passa dig, julen är ingen lek för överambitiösa personer.

Mvh igen

Anonym sa...

Just nu skulle jag verkligen behöva en sån vän som jag tror du är.
Med just såna erfarenheter som du brukar skriva om.
Suck.

Mvh

Mian sa...

Hej! Jag jobbar med downshifting vad gäller julen, men vissa saker släpper jag inte på eftersom det ändå är en av mina favorithögtider (numera), men du har absolut rätt!

Hur kan jag hjälpa dig? Om du har twitterkonto kan du skriva direktmeddelande till mig där, om du börjar följa mig där. Eller är läget under kontroll nu?

Anonym sa...

Tack, du är snällare än jag trodde.
Nej, jag har inte twitter, men förmodligen skulle du ändå inte kunna hjälpa/ råda/ stödja mig där.
För hur som helst så är vi ju inte särskilt bekanta eller hur.
Även om jag skulle vilja att det var annorlunda.
Men tack ännu en gång och läget är kaotiskt i slowmotion.

Mvh

Mian sa...

Enligt min erfarenhet kan ibland en lyssnande medmänniska som en inte känner sedan tidigare komma med förvånansvärt gott stöd och till och med bra idéer. Därmed inte sagt att jag måste vara den personen, men eftersom jag haft min beskärda del av eländig bråte är jag hyggligt bra på att vara något slags amatörpsykolog.

Så länge du har någon att prata med, så! Var rädd om dig, speciellt i pågående kaos och katastrof!
Kram.