tisdag 11 december 2012

Stressen, mina vänner. Stressen!

Lite till. Bara lite till! En och en halv vecka kvar, sedan är jag ledig. Nu är det tungt. Folk är sjuka på jobbet, och jag måste täcka upp, samtidigt som jag på något magiskt sätt ska hinna med mina andra arbetsuppgifter.

På fredag fyller Viktor år, och jag har inte hunnit baka ännu. Snart ska jag leda Skivstångspass (istället för SkivstångSpin jag haft hittills), och jag har inte något pass färdigt. Imorgon kommer det vara panikbråttom till jobbet efter lämning på förskola, och ute är det snöstorm. Huvudet bultar, och på nätterna ligger jag vaken.
Lite till. Bara lite till. Snart är vi lediga.


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh försök att minska lite på ambitionerna.
Hoppa över något som inte är nödvändigt.
Fråga om hjälp.
Fråga mig.

Mvh

Camillan förstås sa...

Du, världen går inte under om man köper bullar och fixar glasstårta åt barnen. Jag blir stressad bara jag läser allt du ska hinna med, och det är mer än en gång som jag tänker så.
Love u!

Anonym sa...

Du lägger ett stort ansvar på mina axlar när du ber mig ta ansvar för mina kunskaper om dig. :)
Jag är inte alldeles säker på att jag kan avhålla mig från att utnyttja det jag vet. Men så klart vore det ju bra om du var med på noterna också.
Och om du tycker att jag är jobbig så säg till så lägger jag ned direkt.
Du behöver inget extra påslag i form av mig.
Jag vet ju att du bara vill ha lugn och trygghet.
Försök ta det lugnt för snart är det ju jullov.
Jag ser fram mot din nästa postning.

Mvh

Mian sa...

Camilla: Att världen inte går under betvivlar jag inte, men jag kan inte stå ut med tanken på att mina barn ska sätta i sig vad skit som helst. Jag läser innehållsförteckningarna och mår dåligt. Jag vet för mycket för att kunna göra så. Dock! Snäll kollega bakade och donerade bullar (!) och ekologisk glass serveras på kalaset. Det är en smitväg, det!

Anonym: Tja...Om jag visste lite mer om dig skulle det vara lättare att svara på det... Jag får dock säga lite lagom svävande att jo, lugn och trygghet längtar jag efter... Samtidigt längtar jag efter passion, en kvinna att dela tillvaron med och att få känna mig attraktiv med.