lördag 15 december 2012

Lördagens bestyr

Mina snälla barn klev upp och lekte imorse så jag fick sova längre. Lyckan i att äntligen få sova! Efter en lång och sen frukost tog vi en snöig långpromenad, vilken resulterade i sex rosiga kinder och fyra kalla tassar.

Lite pepparkakshusbyggande, lunch och fixande på det och sedan flängde vi iväg till Friskis. Jag smygtränade ett hyggligt pass först, och sedan kom de andra fina kvinnorna. Tillsammans körde vi ett högintensivt, svettigt roligt stafettliknande pass med massor av boxhopp, kbswingar, burpees och situps. Underbart!




Jag och barnen snabbhandlade efter det, åkte hem och gjorde hemmapizza och nu sover de gott. Jag roar mig med ett väldigt trevligt vin och Fawlty Towers...



- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fawlty tovers är ett av mina favoritprogram...vin ligger högt på den listan också. Och jag måste säga att du måste vara en av årets absoluta raketer på den. Från i stort sett noll till en placering topp fem, grattis.

Anonym sa...

Jo du har rätt jag har barn, bara lite äldre än dina. Två stycken.
Dom är snälla och inte här just nu.
Vilket gör livet till skit.

Mian sa...

Åh... Det var en oerhört din komplimang.
Tack! Jag blir så varm och glad!

Att vara ifrån sina barn är hemskt. Fruktansvärt. Några timmar kan gå an, men längre än så får hjärtat att gå itu. Kramar till dig, som inte har de dina hos dig.

Anonym sa...

Planen idag är att överleva.
Jag trodde inte att vädret kunde bli mer nedslående, men det kunde det visst. Nu måste botten vara nådd.

Just precis nu känner jag för att försöka bita, stånga och sparka dig bara för att känna att jag själv lever.
Jag tror nämligen att jag skulle komma ur något sånt med många härliga och ömma blåmärken.
Kanske skulle det göra att jag känner mig mer levande.

Anonym sa...

...om jag fortsätter så här kanske jag borde ha en egen blogg...not