lördag 8 december 2012

Håller ihop

Jorå, jag är så stark. Så jävla stark jämt. Alla andra runt mig kraschar, men jag står upp, minsann. För mig finns inte utrymme att krascha. Vad skulle ske om jag kraschade? Ingen tar hand om mig. Ingen tröstar Knyttet. Hen måste skaffa sig hud av pansar, klona sig själv för att hinna och bara bita ihop. Hen hinner inte ens gå i terapi, för sådant finns det inte tid till med jobb och familj. Dygnet har ändå för få timmar.




Vi har i alla fall gått långpromenad i snön, varit på Friskis och tränat (min räddning idag), handlat, bakat pepparkakor, sett på Julkalendern och ätit middag.

Jag är just nu en lätt bipolär morsa som åtminstone försöker, men som inte lyckas klockrent en dag som denna. Jag kämpar och ber till Gud att jag aldrig ska få ett infekterat, komplicerat förhållande till mina barn. Måtte vi alltid ha ett avslappnat, otvunget sätt att förhålla oss till varandra, jag och mina barn.


- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kraschar också, är en våt fläck som sträcker ut en trasig hand till dig. Som du gjorde. Det som värmde så.

Mvh

Mian sa...

Vet du vad? Jag tycker om dina svar till mig. De är som balsam för en sargad själ. Inte så att du är inställsam, utan det att du ser, förstår och också skriver naket. Kram till dig.

Anonym sa...

Jag undrar vad det är som händer?
Jordens undergång den 21a eller?
Är våra eländen bara början?
Varför drabbas inte alla andra då?
Tack förresten och detsamma.

Mvh

Anonym sa...

Godmorgon!

Ute är det svinkallt och jag har fått en otäck finne (ursäkta men jag vet ju inget annat namn) i pannan.

När jag vaknade hade jag detta citat på näthinnan. Stämmer det på oss?

"If everything seems under control you`re just not going fast enough"

Mvh din anonyme vän.

Anonym sa...

Just nu har mina dygn alldeles för många timmar. Du kan få några om du vill.

Mvh

Mian sa...

Ja tack! Jag behöver fler timmar, jag hinner inte med och drunknar snart!

Jag har också börjat fundera på det där med 21.12. Nå så länge allt går under bara så där *poof* är det okej, men jag vill inte att någon ska lida. Så länge det inte kommer några zombies, för dem är jag rädd för.

Anonym sa...

hmmm haha men hela värden är ju full av zombies har du inte märkt det?
Dom sitter ju till och med i riksdagen. Åkesson heter ju deras ledare. Jag blir mer och mer övertygad om att slutet är nära.
Godnatt.