onsdag 27 oktober 2010

Vem är du, vem är jag?

Okej, jag är en sucker för statistik, det är bara att erkänna. Senaste dagarna har jag roat mig med att se på min bloggstatistik, vilket är så himla spännande! Jag har lärt mig följande:
  • Ni är omkring hundra personer per dygn som kommer hit
  • Senaste månaden är ni drygt åttatusen som varit här
  • Ni finns mest i Sverige, men några av er bor i andra länder
  • Ni hittar mest hit från andra bloggar och Facebook, men några av er googlar er hit
  • De av er som googlar sig hit gör det främst genom att söka på mitt namn och liknande logiska saker, men några av er hittar hit genom att söka på "Skinnflöjt", "Rosa gips" och "ständigt kåt"...
Det är hur roligt som helst, och jag är så nyfiken på vilka ni är som läser detta! Fast du som hittat hit genom att söka på "ständigt kåt" behöver inte svara (där är jag nog mest nyfiken på hur min blogg i så fall dök upp...), det går bra ändå!

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag läser din blogg via google reader så jag vet inte om sånt registreras. Går ju inte in på din självabloggsida, bara när jag kommenterar. =)

Använder du google analytics? Det gör jag. Och jag vet att flera kommit dit via facebook men det registreras inte. Så GA tycker jag har noll läsare ibland. Fast jag på en annan räknare kan se att jag visst har haft det. Konstigt.

Mian sa...

Hmm...du har rätt, banne mig! De som går in från FB registreras inte! Jeez, då är det ju ännu fler! *drabbas av lite lätt hybris men kommer ner på jorden efter ha reflekterat över kändisbloggarnas statistik*

Och förresten, ni som hittar hit genom att googla "minnan viktor mia konstiga"... Vad då konstiga?! Och vad tusan menar google med att då slänga upp min blogg som träff? *muttrar*

Anonym sa...

Konstiga?

Ringer det en klocka när du läser följande?

"Det är ni som är de konstiga och jag som är normal"

Mian sa...

Anonym: Hmm...Oh well, skönt med vakna läsare! :-)