lördag 7 juni 2008

Norrtälje Custom Bike Show

Idag var det så dags för Norrtälje Custom Bike Show. Underbart väder, mycket folk, dammigt, barnledigt, en mängd hojar att studera, trevligt sällskap och hemmagjord smörgåstårta. En lyckad dag. Pussades med Loftis, blev slickad i örat av Stellan och kelade med hans bättre hälft Maria. Mysigt med en massa kroppskontakt, helt enkelt.

Annars kan jag bara konstatera att jag kände mig som en fläskig groupie då jag gick bakom Manfred och Henning, bärandes kamera och vattenflaska. Nåja, det kan jag väl bjuda på.

Och så är det alltid lika fascinerande att se alla dessa bikers. Så märkligt att nittio procent av dem så fullständigt saknar självinsikt och springer runt halvnakna, grav övervikt eller hög ålder till trots. Så många gräsliga människor på ett och samma ställe. Nästan så jag överväger att intressera mig för plastiga sporthojar istället, bara för att slippa alla fula männiksor.

Dagens stora ögonbrynshöjare var att Cadbike 33, Mark "Duckman" van der Kwaaks bygge, inte vann någon klass. En sketen andraplats var det enda den fick.

Tyckte annars att det var ganska tunt på intressanta hojar i år. Inser dock att det mestadels beror på att jag jämför allt med Hulster 8 Valve, vilket ju är helt orättivst. Men faktum kvarstår att det nog fan är den vackraste jäkla motorcykeln ever. Om jag någonsin skulle bli obscent rik skulle jag raskt lägga ett bud på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, Hulstern är fin... men jag har hört att ägaren (Stellan som slickade dig i örat) gått och köpt en ny BMW... Vad visar det på? En kluven personlighet eller någon som är eoner framför andra custombyggare?

Anonym sa...

"Så märkligt att nittio procent av dem så fullständigt saknar självinsikt..."

"En sketen andraplats var det enda den fick."

Detaljen i din ena iaktagelse går hand i hand med ditt konstaterande.

Appropå smak var smörgåstårtan reprisgod! M.a.o gärna igen! ;)