torsdag 19 juni 2008

Fjanthundar

Jag är så urleds på folk med skällande småhundar! Jag vet att Doris inte är så jäkla väluppfostrad, att hon tigger mycket och tar sig friheter, men hon skäller åtminstone inte hur som helst. Jag kan inte begripa att andra hundar hela tiden ska vara så förbannat skälliga och bjäbbiga.

Minna sover en gång om dagen, och det är i vagnen, då jag är ute och går med henne och Doris. Varenda jäkla promenad möter vi skällande, bjäbbande byrackor och deras odrägliga ägare som måste låta kräken hänga i kopplet och skälla så nära vagnen som möjligt. *morrar*

Och småhundar är värst. Chihuahuor och yorkshireterriers... Jäkla kvasihundar! Vad har man sådana till? Och är de verkligen omöjliga att uppfostra? För inte kan det väl vara så att folk som skaffar dem inte tycker sig behöva uppfostra sin "hund"? Inte kan det väl vara så att de i första hand has som en accessoar...? Neeeeej då, inte!

Fyra dagar kvar.

5 kommentarer:

Norrdalen sa...

Vår lilla yorkie är lite ivrig helt klart, men sällan den skäller hur som helst. Den skäller glatt när vi kommer hem och studsar en halvmeter upp i luften, samt bjäbbar när den vill hälsa på grannens katt. Så vi har den för att han är så underbar och full med gränslös kärlek!

Så alla småhundar är inte lika förjävliga :)
Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Fyrverkeri väsnas bara ibland, skällande hundar väsnas jämt. 1-0 till fyrverkerier.

Fyrverkerier låter på kommando, skällande hundar trots motkommando. 2-0 till fyrverkerier.

Fyrverkerier är härliga att titta på, skällande hundar får dig att vrida huvudet bort. 3-0 till fyrverkerier.

Fyrverkerier kan få saker att brinna, skällande hundar får MIG att brinna. 4-0 till fyrverkerier.

Fyrverkerier behöver man inte uppfostra, skällande hunde GÅR inte att uppfostra. 5-0 till fyrverkerier.

Fyrverkeri är jävligt kul, skällande hundar skall ha nackskott. 6-0 till fyrverkerier.

Ska jag fortsätta? I vanlig ordning blir de snälla, i förekommende rädda, hundarna lidande. Det är tråkigt MEN precis som med dem som bor vid Bromma som flyttat dit och därefter gnäller på flyget... Vem var där först? Fyrverkeriet har funnits i tre tusen år och ingen idag levande hund är över 19 år.

"Står du inte ut med hettan, lämna då köket."

Jävla skälliga hundar. Jävla deras ägare.

Nu ska jag äta sill UTAN fyrverkeri och UTAN skälliga hundar.

Krama alla! :)

Mian sa...

Snöflickan; Självklart finns det, tack och lov, undantag! Och ska jag vara helt ärlig tycker jag yorkshireterriers är ganska söta, men det var just en bjäbbig sådan jag träffat på då inlägget skrevs. :-)

Redaktörn: faktum är att jag inte alls gillar fyrverkerier, utan snarare tycker riktigt illa om eländet. Låter illa, skadligt för miljön och missbrukas av snorungar som skjuter på människor. Dessutom är Doris obeskrivligt rädd för det, så det hjälper ju inte direkt. Du vet, vi har ju hund eftersom vi råkar gilla sådana djur, även om jag inte direkt älskar alla exemplar alla gånger. (mest är det väl så som med barn; det är inte hundens/barnets fel att den/det beter sig illa, det är ägarens/förälderns). :-)

Anonym sa...

När snorungar okynnesskjuter är det inte fyrverkeri. Då är det smällare som oväsen. En jäkla skillnad.
Precis som motorcyklar och alkohol. En full förare är inte motorcyklist utan bara en idiot! :)

Mia sa...

Kan inte låta bli att skratta åt Hennings inlägg. =)

Det är just skällandet som jag fruktar mest från hundar. Helst vill jag hålla för öronen varje gång jag möter en hund eftersom man aldrig vet om den kommer att skälla högt så det skär i öronen. Och stora hundar ger högre skall. Nej, jag kommer fortfarande inte skaffa en hund, haha.