söndag 30 december 2007

Året som gått

Okej, i likhet med många andra tänkte jag summera året som gått. Helt opretentiöst och enkelt, bara.

Årets bästa, alla kategorier
Minna (så klart, vad annars?)

Årets roligaste evenemang
MC-Dagarna i Västervik (Minnas dop var trevligt, men det här var roligare)

Årets ångest
Klimatläget, vad gör vi med vår jord?

Årets kamp
Min kamp emot graviditetskilona (en del kvar, inte minst efter julhelgen...)

Årets pulshöjare
Hemresan från Finland (konditionsträning i all ära, men att missa färjan och sedan panikköra 16 mil till nästa var lite väl spännande)

Årets reunion
Jag och min kära Sofie fann varandra igen! Lycklig!

Årets bok

J.M. Coetzes Onåd eller
John Irvings Änka i ett år
(nej, ingen av böckerna är nya, men jag är lite efter ibland)

Årets nakenchock

Söndagkvällar med diverse bebisar och underbara mammor... Före och efter babysimmet. (Måste ha med det, ordet nakenchock gör sig så bra i skrift)

Årets vana
Förutom träningen, att umgås med Sara, Terese och Sofie med tillhörande bebisar en gång i veckan (minst).

Årets överraskning
Att Facebook skulle vara så användbart och roligt!/Att pappa är en så pass engagerad morfar

Årets hunk
Måste ju säga Manfred där. Nu ska jag bara peppa honom att träna så det fortsätter att stämma.

Årets film

Walk the Line
(jag sade ju att jag är efter! Det tog faktiskt sex månader efter Minnas födelse innan vi såg en hel film överhuvudtaget)

Årets mest frustrerande

Inbrott i garaget i januari/farmor/korkade människor (dött lopp, tror jag)

Ja, jag nöjer mig nog så, tror jag. Nu måste jag ta fram glassen ur frysen och göra mig redo att försöka klå Manfred i Fia med knuff. Banzai!

I morgon åker vi till Kia och Frank, för att tillsammans med dem och en handfull vänner till fira in det nya året. Ska bli hur trevligt som helst.

Gott nytt och och puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år vännen! Så glad att vi fått kontakt igen också. Kram